V roku 2023 sa zameriame na zvýšenie komfortu zákazníkov, hovorí Jiří Vrba

V roku 2023 sa zameriame na zvýšenie komfortu zákazníkov, hovorí Jiří Vrba

V roku 2023 sa zameriame na zvýšenie komfortu zákazníkov, hovorí Jiří Vrba

 

Minulý rok bol pre CDP Ivory naozaj náročný. Podobne ako ostatné spoločnosti, aj najväčší domáci distribútor peliet a brikiet zápasil s dôsledkami vojnového konfliktu na Ukrajine. "Nie všetko sa nám podarilo tak, ako by sme chceli. Ale to, čo sme našim zákazníkom sľúbili, sme splnili," hovorí generálny riaditeľ Jiří Vrba a dodáva, že teraz treba myslieť na budúcnosť.

 

Považujete rok 2022 za úspešný?


Z dlhodobého hľadiska áno. Napriek tomu musím priznať, že kto by nemal isté ťažkosti. Najviac zo všetkého ma však mrzí, že sme si cenu nemohli nechať. Po vypuknutí vojny na Ukrajine cena strašne rýchlo stúpla a my sme boli nútení zdražiť palivo aj počas predajných akcií. Naozaj to vnímame veľmi negatívne.

 

Prečo sa to stalo?


Problémom bol obrovský dopyt spôsobený panikou, že ľudia nebudú mať čím vykurovať svoje domovy. Strach viedol tisíce zákazníkov k tomu, že v jednom momente zadali veľké objednávky. Okrem toho objednávali nielen od nás, ale aj od mnohých iných dodávateľov, pretože nevedeli, kedy im palivo príde, a potrebovali sa takpovediac poistiť. Takto bolo zadaných približne 30 % objednávok, čo spôsobilo značný tlak na trhu. Ako vieme, tam, kde je dopyt a nie je ponuka, cena rastie. Presne to sa stalo. Zmluvy, ktoré ako distribútor pohonných hmôt uzatvárame s výrobcami, sú časovo a objemovo viazané. Keď ich prekročíme, nikto nemôže zaručiť, že sa cena udrží. Na našu obranu treba povedať, že sa to stalo prvýkrát. V budúcnosti urobíme všetko pre to, aby sa to už neopakovalo. Dnes je situácia opačná, cena klesá a ak si zákazník objednal za vyššiu cenu, ako je cena platná pri dodaní, nemáme problém ju znížiť.

 

Napriek tomu ste všetky objednávky zrušili, však?


Áno, a som na našich ľudí naozaj hrdý. Našim zákazníkom sme dodali všetko, čo sme mali. Bohužiaľ, niekedy s oneskorením jedného až dvoch mesiacov. Od mája do augusta sme išli nad rámec.

 

Ako zvládol interný tím CDP tento tlak?


Pre všetkých to bolo nesmierne náročné. Vodiči boli v práci od rána do večera. Dvaja kolegovia na zákazníckej linke mali telefóny v ušiach 24 hodín denne. Ľudia volali, že majú objednávky na palivo, obávali sa, či ho dostanú, pýtali sa na termíny a my sme im ich nemohli poskytnúť. Kniha objednávok bola plná na dva alebo tri mesiace dopredu, ale kapacita flotily sa nedala navyšovať. V takýchto nepokojných časoch sme mohli plánovať maximálne na niekoľko dní dopredu. Chápem, že niektorí zákazníci sa cítili naštvaní. Ani naši ľudia neboli z tejto bezprecedentnej situácie nadšení. Skrátka, všetci sme boli pod tlakom.

 

Neboli žiadne dobré správy?


Videl som viac pozitívnych vecí. Podarilo sa nám dostať palivo k ľuďom. Mohli sme im vysvetliť, čo sa deje a prečo. Niektorí zákazníci pochopili, že nákup peliet a brikiet v predstihu im prináša nielen finančnú výhodu, ale aj pokoj pred vykurovacou sezónou. V neposlednom rade sme sa uistili, že v CDP máme ľudí, ktorí sa dokážu o svoju prácu riadne postarať a v prípade potreby sa zahryznúť do vlastného nepohodlia.

 

Stále distribuujete len české palivá?


Je to tak a nie je dôvod to meniť. Domáce spoločnosti vyrábajú pelety a brikety veľmi dobrej kvality, niektoré výrobky sú certifikované. Ďalším dôvodom je priaznivá cena a ekológia. Nemá zmysel prepravovať o niečo lacnejšie ekologické palivo cez polovicu Európy. Neboli by sme veľmi šetrní k životnému prostrediu.

 

Zima je približne v polovici, aká je teraz cena peliet?


Vo vykurovacej sezóne vždy stúpa. Preto je dobré, že sa naši zákazníci predzásobujú. Môžeme očakávať, že s blížiacou sa jarou by mohli ceny trochu klesnúť. Stavebníctvo sa rozbehne, píly zvýšia porez, a preto budú mať dostatok suroviny na výrobu peliet. Predpovedať dnes čokoľvek s istotou je však viac než zložité.

 

Ako sa zmení CDP po minuloročných skúsenostiach?


Chceme sa zamerať predovšetkým na zlepšenie zákazníckej skúsenosti. Pripravujeme novú, používateľsky prívetivejšiu webovú stránku a na prelome apríla a mája pribudne do nášho vozového parku ďalšie auto. Prepravná kapacita bude opäť vyššia. Najväčšou novinkou je však zmena logistického systému. Spolu s tým sa zbavíme papierových faktúr a staneme sa "bezpapierovou" spoločnosťou.

 

Čo prinesie zmena v logistike našim zákazníkom?


Pomôže im komunikovať s nami, umožní im sledovať čas dodania paliva, skráti čas medzi objednávkou a dátumom dodania. Vďaka novému logistickému softvéru bude spoločnosť CDP optimalizovať trasy a prispôsobovať ich požiadavkám zákazníkov. Všetko bude rýchlejšie, prehľadnejšie a jednoduchšie.

 

Hovoríte, že zákazník "sleduje" čas dodávky paliva. Ako?


Celú svoju objednávku a jej aktuálny stav môžu vidieť vo svojom klientskom účte. Nielenže bude vedieť, kedy k nemu príde palivové vozidlo, ale bude ho môcť sledovať aj počas jazdy a podľa toho prispôsobiť svoj plán. Už nemusíte čakať pol dňa doma a hľadať nákladné auto na príjazdovej ceste. Tento stav by mal byť stopercentný, ale nebude to hneď, pretože systém sa bude zavádzať postupne.

 

Rok 2023 by mohol byť priaznivý...

Veríme, že áno. Zákazníci sa nemusia obávať nedostatku paliva, to je už isté. Nebude taká lacná ako minulý rok alebo možno rok predtým, ale bude jej dostatok. Čo sa týka ďalších vecí, máme v úmysle neustále zlepšovať naše služby. Cieľom spoločnosti CDP je, aby sa každý zákazník cítil pohodlne a v teple.

 

Na vašem soukromí nám záleží
Tento internetový obchod ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Povoliť všetkoNepovoľovať cookies